Posts

Showing posts from February, 2011
Today’s such a productive and fun day. I woke up at 6am, pray (yea I know this is literally late for Subuh pray, but better late than never :-p) and then I did some of housewifes duty like swab and sweep the floor, washing some plates & glasses etc. And then I went to vocal course at Cipinang. Today I drove my car by myself. I was having To Love You More by Celine Dion song to practice. And then I went to Cilandak, to brother Harzy’s house to ALSA (Asian Law Student Association) meeting. Oh yeah I forgot to tell ya, on Thursday I was accepted on Alumni Relation division in ALSA. Hooray :-D the manager is sister Vania Astrella and the vice manager is sister Dwita Ayu Hapsari. So glad to be their staff. After that my friends and I decided to go to Kemang, having an early dinner at Dimsum Festival (Kemang) with Hilda, Cyntia, Anne, Anissa, Nindya and Icha. We have some talks, buoyant talk, not such heavy talk. Yea gossiping (that’s kinda friendship’s catalyst I guess :-P)
Ah okay it’s…

Lika Liku Naik Kereta

Image
Selama 6 bulan lebih gue kuliah di UI, gue lebih sering menggunakan alat transportasi kereta dibanding mobil pribadi. Pertimbangannya sih karena karena mobil gue itu warnanya biru gitu, banyak yang ngembarin, nggak ada AC-nya, cat-nya udah kelupas sana-sini, terus gue kalo nyetir suka nyalip-nyalip gajelas gitu, apalagi harus cari penumpang, (oke ini boong, gue bukan supir angkot kok ^^). Yaa soalnya kalo naik kereta kan bebas dari lalu lintas Jakarta yang macetnya nggak nyante banget parah kayak gue.

Tapi oh tapi tapi tapiiii, naik kereta juga nggak segampang itu cui. Oke sekarang gue bakal nyeritain beberapa pengalaman naik kereta yang paling tak terlupakan ya.


1. Pertama kali naik kereta: Aktif Mencari Tahu
Gue pertama kali naik kereta adalah saat gue PMH (Pengenalan Mahasiswa Hukum), hari ke berapa gitu gue lupa. Karena pas itu gak ada yang bisa nganter ke Depok. PMH itu yaa OSPEK gitu lah. Fakultas gue sok beda gitu namanya PMH zzz. Terus, oh terus, gue DEG-DEG-AN-BA-NGET. Secara na…