Beautiful Islands: Maratua, Kakaban and Derawan

Pulau Maratua...

Pulau seluas 2200 hektar. Terpisahkan dari daratan provinsinya, Kalimantan Timur. Butuh waktu tiga jam untuk menyeberang dari Tanjung Redeb, Berau, ke Pulau Maratua dengan menggunakan speedboat. Siapkanlah 1,5 juta untuk satu kali perjalanan dengan speedboat ini. Bahkan kalau ombak sedang bergejolak, bisa sampai 4 jam atau lebih. Tapi kita menyentuh tanah Maratua, niscaya indahnya tiada duanya. Laut yang masih sangat bersih, langit dengan awannya yang menari-nari. Sungguh sungguh langka. Teras terdepan Indonesia, berhadapan langsung dengan perairan Malaysia. Kita harus bangga, Pemerintah hadirlah disini jangan sampai direbut tetangga!

Maratua Island...

An 2200 hectare island. Apart from its land province, East Borneo. It takes minimum three hour to cross the Sulawesi strait from Tanjung Redeb, Berau, to go to Maratua Island by speedboat (depended on the wave of the sea). Make sure you have 1,5 million rupiah to pay the one way speedboat. But when we step on the land of Maratua, there's nothing can beat the beauty. Beautiful sea, with dancing cloud up in the sky. A very rare landscape that we can find in Jakarta. The terrace of Indonesia, which directly face the Malaysian water. We must be proud. Dear government, please be present, don't let the island be annexed by the neighbor!


Keindahan lainnya bisa ditemukan di Pulau Kakaban. Terletak tidak jauh dari Pulau Maratua yang juga sama-sama bagian dari Kepulauan Derawan. Yang unik dari Pulau Kakaban, ada danau di bagian tengahnya. Hidup di danau ini, ubur ubur tidak menyengat karena hidup di air payau. Lihat saja, saya bisa memegang ubur-ubur ini dengan santai! Anda wajib snorkeling disini. Sekedar info, ubur-ubur ini hanya ada dua di dunia, di Indonesia dan di Palau!

Another beauty we can find is in Kakaban Island. It's located not far away from Maratua Island, and they're part of Derawan Archipelago. The unique thing about Kakaban is, there's a lake inside of the island. Living in this lake, there's jelly fish that can't sting because it lives in brackish water. I can hold it casually. You must do snorkeling here. For your information, these jelly fishes only exist in Indonesia and Palau!

Tempat tinggal selama di Maratua, ada satu resort bernama Maratua Paradise Resort, dengan rate 650.000 per malam. Ada juga homestay yang terjangkau dengan kisaran harga 150.000 hingga 350.000 per malam.

For the acommodation in Maratua, there is a resort named Maratua Paradise Resort with the rate start from 650.000 per night. Or there are some homestays, organized by the locals, start from 150.000 to 350.000 per night.

Ayo jelajah Maratua! Terutama yang ingin mencari ketenangan ditemani nyanyian ombak dan angin.

Go explore Maratua! Most importantly to those who seek peace, accompanied by the song of the sea and wind.

XOXO
Nadski

Comments

Popular posts from this blog

Best Delegate in TEIMUN 2014: Have Faith, It Will Lead You Anywhere You Want

Suka Duka Wartawan Tempel AHY-Sylvi

Jadikan SMA Taruna Nusantara Hebat Kembali